Origineel blijven in je marketing uitingen is één van de grootste uitdagingen als marketing specialist. En ook als je je eigen bedrijf runt, wil je natuurlijk op een slimme manier aandacht genereren voor jouw merk! In deze blog laten we je daarom kennismaken met een unieke vorm van marketing: het gebruik van golfkarton! Hoe kan je dit materiaal gebruiken om impact te maken en mensen op een positieve manier kennis te laten maken met jouw brand? We hebben 3 creatieve ideeën voor je klaarstaan, die je zeker weten gaan inspireren. Ontdek wat golfkarton voor jouw marketing strategie kan doen!
Voordelen van golfkarton
Golfkarton is niet alleen enorm veelzijdig in gebruik, je laat er ook nog eens mee zien dat jouw bedrijf zich bewust is van zijn ecologische footprint. Wat je er ook van laat maken, het materiaal is volledig te recyclen en heeft dus geen negatieve impact op het milieu. Iets wat veel moderne bedrijven nastreven in hun overall strategie!
Naast milieuvriendelijk is golfkarton ook nog eens opvallend betaalbaar: je kunt er grote statements mee maken, zonder dat je er enorme bedragen voor uit hoeft te trekken. Het laat zich bovendien makkelijk opvouwen en hergebruiken: allemaal voordelen die het bijzonder praktisch en verantwoord in gebruik maken.
- Goedkoop en toch stijlvol
- Meerdere malen opnieuw te gebruiken
- Makkelijk te bedrukken en op vorm te snijden
- Simpel opvouwen en opbergen
- 100% recyclebaar
1) Een sustainable zithoek
Een leuke binnenkomer in jullie koffiecorner, wachtruimte of beursstand: een zithoek die volledig gemaakt is van karton! Zeker weten dat dit een echte eyecatcher wordt en dat het regelmatig onderwerp van gesprek is. Karton laat zich gemakkelijk vouwen tot verrassend duurzame meubels, en je kan het natuurlijk ook laten bedrukken met ieder denkbaar patroon. En ben je er klaar mee, dan kan je de meubels gewoon recyclen!
Zeker als je bedrijf een sustainable imago wil uitdragen, geef je hier op een unieke manier invulling aan. En dan de allergrootste verrassing: kartonnen meubels zitten ook nog eens bijzonder lekker!
2) Selfie time!
Dé manier om online en offline te combineren: laat mensen op de foto gaan met jouw unieke selfie wand. Daarbij kun je denken aan een draagbaar bord met een uitsparing, of aan een staande wand waar je achter kunt plaatsnemen. Kies voor een grappig en herkenbaar frame, zoals een social media tijdslijn van Facebook, Instagram of LinkedIn, of creëer een prachtige achtergrond waar bezoekers met hun eigen hoofd in kunnen plaatsnemen.
Laat ruimte voor hoofd en schouders, of geef het bord een nóg grappiger effect en kies voor ovale uitsparingen ter grootte van een volwassen hoofd. Natuurlijk daag je mensen uit om hun foto te delen op social media en genereer je zo nog meer aandacht voor je brand!
3) De spanning opbouwen: even spieken
Een kartonnen bord met uitsparingen is natuurlijk leuk om mee op de foto te gaan, maar het kan natuurlijk ook de nieuwsgierigheid prikkelen. Draai het eens om en laat mensen van buiten naar binnen spieken! Want wat als je mensen een unieke sneak preview geeft achter de schermen? Bijvoorbeeld bij een verbouwing, een lancering van een nieuwe collectie, of de start van een compleet nieuw bedrijf.
Dek alle ramen en glazen deuren af met kartonnen platen en laat alleen kleine kijkopeningen vrij, die je op verschillende hoogtes uit het karton laat snijden. De bedrukking maakt extra nieuwsgierig: wat is er hier aan de hand? Een grappige sneak peek, waar mensen het veel over zullen hebben!
Jouw leverancier voor iedere marketingstunt
Sta jij te springen om met één van deze ideeën aan de slag te gaan? Laat je dan helpen door één van de meest ervaren partijen op het gebied van kartonnen drukmateriaal. Bij Megavista maken ze de gaafste promotiematerialen van golfkarton, en kunnen ze je uitstekend adviseren hoe jouw project het beste tot leven brengt.
Kies uit kartonnen displays, meubels, beursstands en ‘peephole’ kijkgat wanden: je kunt het zo gek niet bedenken of ze kunnen het voor je maken. Helemaal in het design dat jij voor ogen hebt!