Tegenwoordig is het belangrijk om je bedrijf zowel offline als online te promoten. Mensen moeten weten dat je er bent, en weten dat je hen kan helpen met jouw core business. Komt jouw business vooral voort uit je winkelpand, dan is het extra belangrijk om daar aandacht aan te besteden. Aan de binnenkant, én aan de buitenkant!
Een professionele aankleding van de buitenkant van je winkel onderscheidt je van andere winkelpanden in de straat, en maakt potentiële klanten nieuwsgierig om een kijkje binnen te komen nemen. Hoe pak je dit aan zonder jezelf enorm op kosten te jagen? Wij geven je 4 gouden tips, waar je vandaag nog mee aan de slag kan!
Het begint bij zichtbaarheid
De basis is simpel: mensen die langs je winkelpand komen, moeten weten dat je bestaat. Dat begint met het laten zien je bedrijfsnaam (en -logo). Daarnaast moet de buitenkant van je pand de stijl van je bedrijf vertegenwoordigen, en de nieuwsgierigheid prikkelen van toevallige voorbijgangers. Er zijn verschillende manieren om dit te bereiken: wij lichten 4 budgetvriendelijke manieren voor je uit.
1) Spandoek met frame op je gevel
Een slimme en voordelige manier om een grote reclame-uiting aan je gevel te hangen? Denk eens aan de mogelijkheden die een spandoek je kan brengen! Strak opgehangen in een stalen frame doet het zeker niet onder voor elk ander reclamebord dat je zou laten maken. Stof is alleen een stuk goedkoper, en makkelijk te verwisselen! Tegenwoordig zijn spandoeken uv-bestendig en waterafstotend, en kunnen ze dus jarenlang zorgeloos buiten blijven hangen. Gebruik bijvoorbeeld een spandoek om je bedrijfsnaam en -logo voordelig zichtbaar te maken boven de ingang, breng sfeerbeelden aan rondom je pand of breng je nieuwste aanbieding onder de aandacht. Met spandoeken kan je voor weinig geld groots uitpakken!
2) Stoepborden: lok je klanten naar binnen
De perfecte invulling voor de ruimte vlak voor je pand: met stoepborden betrek je als het ware de stoep bij de ruimte op je winkelvloer. Daar kan de toevallige voorbijganger niet omheen! Ideaal voor reclameboodschappen die regelmatig wisselen: stoepborden hebben vaak een klik- of schuifsysteem waarmee je goedkope posters gemakkelijk inlijst. Extra promotieruimte op de stoep, zware voet tegen wegwaaien, wieltjes voor makkelijk verrijden, klik- of schuiflijsten: makkelijk posters wisselen.
3) Hang de vlag uit: vrolijke gevelvlaggen
Waar de vlag uithangt, is een reden voor een feestje! Dit gevoel breng je ook over op klanten als je werkt met gevelvlaggen. Makkelijk te bevestigen op een vlaggenmastje dat je op je gevel plaatst, en na winkelsluiting snel en eenvoudig binnen te halen. Gevelvlaggen geven kleur en sfeer! Breng je uitverkoop onder de aandacht, pronk met onderscheidingen die je als winkel hebt binnengehaald, of laat zien dat je reseller bent van een populair merk. De mogelijkheden met gevelvlaggen zijn eindeloos!
4) Wapperende beachflags op de stoep
Bij beachflags denk je al gauw aan het strand. En wie heeft er nou geen fijne associatie bij van die felgekleurde, wapperende doeken van enkele meters hoog? Gebruik dit gevoel en zet beachflags in om jouw winkel de aandacht te geven die hij verdient. Beachflags zijn in verschillende modellen verkrijgbaar en kun je laten bedrukken met elk ontwerp dat je maar voor ogen hebt. Ze zijn vaak van veraf al te zien: ook ideaal als je langs een drukke weg zit! Cluster meerdere beachflags voor een sterk visueel effect of maak impact met een enkele vlag op een strategische plaats.
Hulp nodig met de aankleding van je pand?
Dit zijn slechts enkele tips om de buitenkant van je winkelpand er aantrekkelijker uit te laten zien met een beperkt budget. Wil je meer ideeën opdoen, of zoek je een specialist die je kan helpen met de uitvoering van één of meer van deze ideeën? Neem dan eens een kijkje bij Megavista. Als één van de grootste drukwerkspecialisten van Nederland bieden ze volop inspiratie, en kunnen ze je helpen met promotiemateriaal op maat!